Bredband, TV och telefoni

Våra fastigheter är kopplade till Öppen Fiber, Telia. Med alla de tjänster som vi vill använda över bredbandsnätet idag så ställs det höga krav på såväl tjänsterna som nätets prestanda.

TV med kanalutbud

Öppen Fiber

Vi vill självklart att du ska ha möjlighet att få så snabb uppkoppling och så stor frihet som möjligt genom vårt bredbandsnät.

Öppen Fiber ger dig tillgång till allt de olika tjänsteleverantörerna har att erbjuda. Du kan få supersnabbt bredband och mängder av smarta TV-tjänster via fiberuttaget. Dessutom kan du få telefoni via Öppen Fiber.

Du kan välja att beställa alla tre tjänsterna från en och samma leverantör, eller olika tjänster från olika leverantörer.

Välj leverantör på bredbandswebben.se

Gå in på www.bredbandswebben.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster för att välja den leverantör och de tjänster du önskar.

Beställ tjänster och börja surfa

Så här kommer du igång och beställer dina tjänster och kan börja surfa.
Fiberhemmet från TeliaPDF (pdf, 1.5 MB)

Koppla in TV-box till bredbandsswitchen

För att göra installationen behöver du en identifikationskod och en kontrollkod. Har du inte dessa koder är det bara att du kontaktar oss på Grums Hyresbostäder AB så hjälper vi dig, telefon 0555-422 80.
Telia.se - koppla in bredbandswitchlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Felanmälan TV - kanalpaket Start

Du som har valt att ha enbart kanalpaket Start, kostnadsfritt för TV, ska göra felanmälan till Telia support 020-240 250 om det uppstår fel på TV‑sändningen.

Felanmälan övriga tjänster samt frågor

Övriga frågor samt felanmälan på tjänster via fibernätet vänder du dig till den tjänsteleverantör du valt.

Uppdaterad: 2020-08-21

Navigera vidare