- Startsida
- Hyresgästsidor
- Felanmälan
Felanmälan
Du är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten. Det är viktigt att vara uppmärksam så att större fel inte uppstår. Tänk på att du som hyresgäst kan hjälpa till genom att vara rädd om din lägenhet och gemensamma utrymmen.
Gör felanmälan dynget runt på Mina sidor
Felanmälan via telefon
Måndag-fredag klockan 10.00-12.00
0555-422 80 / val nummer 1
Felanmälan dagtid utanför ordinarie telefontid
När det gäller fel som kräver omgående åtgärd som driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem med mera kontakta:
Grums kommun 0555-420 00 växel
Felanmälan efter klockan 15.30 samt helger
När det gäller fel som kräver omgående åtgärd som driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem med mera kontakta:
SOS Alarm 054-83 06 70
Jouren är begränsad till angelägna fall såsom driftstopp på värme och vatten, rör läckor, fel på elsystem eller åtgärder med anledning av olyckshändelser eller för att undvika sådana.
Fel i tvättstugor och torkskåp, samt arbeten som inte behöver direkt åtgärd utföres endast på ordinarie arbetstid.
Felanmälningar som INTE ska göras till Grums Hyresbostäder AB
- Bredband - Om du får problem med ditt bredband, internet, ip-TV, ip-telefoni, ska du alltid kontakta din bredbandsleverantör.
- TV - Du som har valt att ha enbart kanalpaket Start, kostnadsfritt för TV, ska göra felanmälan till Telia support 020-240 250 om det uppstår fel på TV‑sändningen.
- Informationsägare:
Henrik Westlund